CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

rindu gile nak bermain gamelan lagi.. huhu

click..click...click

Sunday, June 5, 2011

petua menghilangkan kesan terbakar pada seterika




kurang asam keping ++ asam jawa punye seterika... habis baju2 n shawl2 aku yg cantik molek terbakar n berlubang kerana kau....

melihat bajuku yg terbakar.. hati aku turut terbakar sekali ni...

and dengan rasa yang amat bengang dan tak puas hati aku pun mencube beberapa cara tuk menghilangkan kesan terbakar tu... kesan terbakar ni harusla dihilangkan sebab kalau kita x hilangkannya.. ianya akan menyebabkan permukaan seterika menjadi kesat dan menjadi-jadilah die tuk meng"jahanam"kan baju2 kita yg cantik molek..

ade org kata cara yg mudah>> on iron suhu sederhana n amik lilin n gosokkan pada kesan terbakar tu.. kemudian lap dengan kertas surat khabar.. aku dah cube.. >>> X BERJAYA.. X DE KESAN LANGSUNG... SAMA JE... grrrrrrrrr...

v
v
v

aku pun cube cara yang lain >>> AKHIRNYA.. MENJADI.... ok... baiklah... meh aku kongsi cara2 nya:


bahan2:
1. kertas surat khabar
2.garam


cara2:

1.
taburkan garam pada kertas surat khabar..


2.
on seterika pada suhu yg sederhana panas.. kemudian kesatkan permukaan seterika tu pada garam yg disediakan tadi... lakukan samapai kesan2 terbakar tu hilang....


senangkan..? cubelah.. puas hati beb....

6 comments:

Anonymous said...

Sangat berkesan la cara ni tq so much ye blogger. really appreciate it!

Bintu Qist said...

Memang berkesan! Thanks a lot! :D

Anonymous said...

Sis gne garam halus ke gram kasar??

Onearmbroken said...

Terus streka aku takleph pakai lg 😑😑😑

Miina00 said...

seirius ahh. hahahhhahhaha. kau basuh ke iron tu

Miina00 said...

Ive already tried n it worked very welllll. Thanksssss :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK LE IKLAN NI....